Problem z sondą lambda - błąd 19617 P3161 008

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EREST
    Classic
    • 2010
    • 4

    Problem z sondą lambda - błąd 19617 P3161 008

    Tak, ten napisik jest maly. No to czas na wymiane

    SLX do tanich nie nalezy, ale na taki przeglad mozesz przyjsc z kazdym olejem spelniajacym norme wymagana przez producenta i nie ma z tym zadnych problemow.
    EREST
  • milesio
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    Problem z sondą lambda - błąd 19617 P3161 008

    Witam.
    Mam Octavię z silnikiem 1,6 BGU.
    Samochód ma przejechane 32 tys km.
    Po przejechaniu 19 tys km zapaliła się kontrolka silnika. Skończyło się wykasowaniem błędu w stacji (19617 P3161 008 - Liniowa son.lamba, rząd 1, przew. równoważ. prądu pompy jonowej. Przerwa Sporadyczna).
    Ten sam błąd pojawił się tydzień temu. Również zostało to wykasowane. W tym momencie miałem nadzieję że może znowu mnie to spotka pokilkunastu tys km.
    Niestety wczoraj znowu sie to stało.

    Czy to sonda lambda czy może coś innego (świece, czujnik temp.) powoduje taki odczyt z sondy?
    Czy konieczna jest wymiana sondy?

    Czy kontrolka sama zgaśnie jeśli nie pojadę na wykasowanie błędu do stacji?
    To sporo kosztuje.
    Dodam że silnik mimo świecącej się kontrolki działa bez zarzutu. A wstacji powiedzieli że sonda działa prawidłowo.

    Dziękuję i pozdrawiam
    MILESIO

    Komentarz

    • g_rego_r
      Rider
      • 2008
      • 496

      #3
      W mojej poprzedniej OI po roku założyłem gaz i po jakichś 10tys powstał dokładnie taki sam problem i błąd. Nie pomogło kasowanie błędu, skończyło się wymianą sondy w ASO bo nikt w pobliżu nie chciał mi dać na to gwarancji.
      Do dziś nie wiem czy była to wina gazu (jak niektórzy mówili) czy nie.
      A kontrolka sama nie chciała za nic zgasnąć

      Komentarz

      • splawik
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1292

        #4
        Zamieszczone przez milesio
        Mam Octavię z silnikiem 1,6 BGU
        Oj chyba BGU to wsadzali do OII a nie do OI jak masz w profilu.
        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
        -------------------------------------------------
        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          W moim przypadku (Octavia 2.0 AQY) też pojawiały się sporadyczne błędy, po wykasowaniu jakiś czas było w porządku. Wszystkie "badania" wskazywały, że sonda jest dobra. Przyczyną okazał się przełamany przewód podgrzewania sondy przy samej sondzie.
          Zawsze było tak, że po przyjeżdzie na badanie, sonda gorąca, i oczywiście wszystko w porządku.
          Moim zdaniem, przełamanie przewodów spowodowane było złym ułożeniem wiązki. Zbyt ostre załamanie przewodów, oraz zbyt mała "pętla" z przewodu do pierwszego mocowania.
          Silnik jednak dość mocno porusza się w czasie pracy. Chodzi o pierwszą sondę, przed katalizatorem. Warto tam zaglądnąć, i nieco wydłużyć/uformować wiązkę na spinkach mocujących.

          Komentarz

          • milesio
            Classic
            • 2009
            • 3

            #6
            Witam!
            Dzięki "Marian 2". W moim przypadku jest dokładnie tak jak to opisujesz.
            Pozdrawiam
            Milesio

            Komentarz

            Pracuję...